همايش ملي آموزش وپرورش و توسعه پايدار در نوشهر آغاز شد

 با پيام وزير آموزش وپرورش و مدير دفتر منطقه اي يونسكو همايش ملي آموزش وپرورش و توسعه پايدار در نوشهر آغاز شد حاجي وزير آموزش و پرورش : توسعه همه جانبه جز با ياري آموزش و پرورش كار آمد و پويا امكان پذير نخواهد بود

همايش آموزش و پرورش و توسعه پايدار با حضور مهندس پنجه فولادگران استاندار مازندران ، دكتر انوشيروان محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس ، حاجي آقايي رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران ، حجت الاسلام و المسلمين مشايخ امام جمعه نوشهر ، گوهري مشاور وزير آموزش و پرورش ، دكتر ثمر بخش از دفتر منطقه اي يونسكو و جمع كثيري از انديشمندان و متخصصان عرصه تعليم و تربيت و دانشگاه و روساي آموزش وپرورش در شهرستان نوشهر آغاز شد در مراسم افتتاحييه اين همايش آقاي رضواني مدير كانون همبستگي فرهنگيان مازندران و دبير همايش در مورد اهداف همايش و تعداد مقالات رسيده به همايش توضيحاتي ارائه نمود در ادامه آقاي گوهري مشاور وزير آموزش و پرورش پيام وزير آموزش و پرورش را قرائت كرد در بخشي از پيام وزير آموزش وپرورش آمده است : انسان اين موجود اسرار آميز محور توسعه و پرورش قابليت ها و گسترش امكانات غايت و هدف توسعه است و انساني مي تواند پرچم دار توسعه باشد كه واجد خصوصيات و قابليت هاي ويژه اي باشد آموزش و پرورش به سبب رسالتي كه در تربيت نيروي انساني معتقد به توسعه و متعهد ارزشهاي متعالي بر دوش دارد نهادي بنيادين در نيل به توسعه پايدار به شمار مي آيد در ادامه پيام چنين آمده است : اگر انسانها خوب آموزش ديده باشند زمينه اي براي حركت به سوي نوسازي فراهم خواهد شد توسعه همه جانبه جز با ياري آموزش و پرورش كار آمد و پويا امكان پذير نخواهد بود و هر گونه تحول در نظام آموزشي نيازمند باز نگري در همه مولفه هاي اساسي به ويژه نقش معلم در نظام تعليم و تربيت است كار آموزي و تقويت مهار ت هاي كار آمدي و كار آفريني بيشترين بار معنايي را در نهاد آموزش و پرورش دارد در اين پيام وزير آموزش و پرورش از بر گزار كنند گان همايش و كليه انديشمندان و كارشناسان و صاحبنظران كه براي اعتلاي تعليم و تربيت كشور تلاش مي نمايند تقدير و تشكر نموده و ابراز اميدواري كرد اين همايش راهكارهاي مفيد و ارزشمندي را براي آموزش و پرورش به ارمغان آورده و مقدمات تلاشهاي گستر ده اي را براي عمق بخشيدن به باور آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه فراهم سازد در ادامه همايش حاجي آقايي رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران از آموزش و پرورش به عنوان كليد حل بسياري از مشكلات و معضلات جامعه ياد كرد و گفت : و ظايف سنگيني چون جامعه پذيركردن نو جوانان و جوانان فرهنگ پذيري ارزش سنجي فرهنگي تربيت عمومي تربيت متخصصان مورد نياز جامعه و توسعه ي آينده ي هر جامعه اي بعهده آموزش و پرورش است رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت : مي بايست نگرش برنامه ريزان نسبت به آموزش و پرورش از نگاه مصرفي به نگاه سرمايه اي اصلاح شود و به اين باور برسند كه در آموزش و پرورش سرمايه انساني ساخته مي شود و پرورش مييابد وي اظهار داشت در هزاره ي سوم كه موج چهارم در حال آغاز شدن است و در دنياي مجازي و عصر نانو تكنولوژي كه عصر دانش پايه اي يا دانا محوري است آموزش وپرورش بايد به جايگاه واقعي خود دست يابد در ادامه پيام دكتر عابدين صالح نماينده و مدير دفتر منطقه اي يونسكو قرائت شد در بخشي از اين پيام آمده است اين كنفرانس مهم مي تواند به عنوان گام نخست براي هموار نمودن مسيرآموزش و پرورش در توسعه پايدار براي دهه بعدي ملل متحد به شمار آيد . اصلاح و بهبود كيفيت آموزش و هماهنگ كردن اهداف آن براي تشخيص اهميت توسعه پايدار لازم و ضروري است و يونسكو در ايجاد ارتباط بين يادگيري و رفتار نقش مهمي ايفامي كند تا اينكه در نهايت يك دنياي بهتر حاصل شود هدف گروه آموزشي سازمان ملل در توسعه پايدار اين است كه آموزش را به عنوان ابزار اصلي در ايجاد جامعه انساني پايدار ترقي ببخشد و توسعه پايدار را با سيستم هاي آموزشي تلفيق كند در بخش پاياني پيام تصريح شده است آموزش براي ايجاد توسعه پايدار مفهوم پويايي است كه تمام جنبه هاي بيداري و آگاهي عمومي و نيز تعليم و تربيت همگاني را براي ايجاد و تقويت درك ارتباط بين مسائل توسعه پايدار را در بر مي گيرد و پو شش مي دهد و اين امر همچنين در توسعه مهارتها اطلاعات و ارزشهايي نقش دارد كه اين امكان را به همه مردم در تمام اعصار مي دهد تا نسبت به ايجاد و لذت بردن از آينده با ثبات و پايدار احساس مسئوليت بكنند توسعه پايدار نيازمند يك ديدگاه فلسفي است آموزش براي ايجاد توسعه پايدار با ديگر برنامه ها و موارد در امر آموزش ارتباط دارد و يونسكو همچنان تحقق برنامه هاي عملياتي آموزش براي همگان را در اولويت قرار مي دهد و كمك هاي فني مورد نياز كشور را در جهت اصلاح مكانيسم آموزشي در اختيار قرار مي دهد كه اين امر به افزايش كار آيي و تحقق توسعه پايدار كمك مي كند دكتر عابدين صالح از تلاشهاي دولت ايران در جهت تحقق و تكميل گزارش ملي آموزش تشكر نموده و تاكيد كردند اين كنفرانس ملي به عنوان منبع اساسي براي آغاز به كار انجمن آموزشي توسعه پايدار در ايران و منطقه محسوب شود و انشاءالله اين اجلاس موفقيت آميز و سودمند بوده باشد سپس صاحبان مقالات منتخب به ارائه مقالات خود پرداختند

/ 1 نظر / 7 بازدید
erfan

دوست عزيز و گرامی وبلاگ بسيار خوبی داری اميد وارم که هميشه پيروز باشی . منتظر مطالب بعدی شما هستم . به ما هم سر بزنيد.